Ποιες είναι οι κινήσεις ματ για γερά οστά και σκελετική υγεία;

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020

Το ερειστικό σύστημα περιλαμβάνει τα οστά, τα οποία συνδεόμενα στις αρθρώσεις σχηματίζουν το σκελετό. Η λέξη σκελετός μας φέρνει συνήθως στο νου μία δομή σκληρή και ξερή. Η ίδια η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ρήμα «σκέλλω», που σημαίνει ξεραίνω.

Ωστόσο ο σκελετός μας είναι ένας ζωντανός ιστός και έχει πολλές και σημαντικές λειτουργίες. Στα νεανικά χρόνια, τα οστά μας παραμένουν δυνατά όμως, καθώς πλησιάζουμε τη μέση ηλικία, αρχίζουν σιγά σιγά να αδυνατίζουν, ενώ στις γυναίκες, αυτή η διαδικασία επιταχύνεται μετά την εμμηνόπαυση.

Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν τρόποι να βάλουμε φρένο και να φροντίζουμε ώστε να εξασφαλίσουμε καλή σκελετική υγεία. 

Διατροφή 

«Η ασθένεια των οστών μπορεί να προληφθεί με την πρόσληψη επαρκούς ποσότητας ασβεστίου και βιταμίνης D από τις τροφές» σύμφωνα με την Kathryn Weatherford, διατροφολόγο στο Ιατρικό Κέντρο Beth Israel Deaconess, στη Βοστώνη.

Το ασβέστιο είναι το μεταλλικό στοιχείο που βρίσκεται σε αφθονία στο σώμα μας, με το 99% να αποθηκεύεται στα οστά και τα δόντια, ενώ αποβάλλεται από  το δέρμα, τα νύχια, τα μαλλιά, τον ιδρώτα, τα ούρα και τα κόπρανα.

Πλούσιες πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά τρόφιμα (γάλα, τυρί γιαούρτι), ενώ μικρότερες ποσότητες του μπορούν να ληφθούν από άλλες διαιτητικές πηγές, όπως τα ψωμί, τις σαρδέλες, αμύγδαλα  και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις 3 μερίδες τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα  σε ασβέστιο αρκούν για να καλυφθούν οι ημερήσιες ανάγκες του ατόμου

Η βιταμίνη D παράγεται κυρίως από τη δράση του φωτός (UVB) στο δέρμα, αλλά περιέχεται και σε έναν μικρό αριθμό  τροφίμων όπως τα λιπαρά ψάρια, κρόκοι αυγών, το συκώτι  και τα εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα. Έλλειψη της  βιταμίνης D οδηγεί σε απώλεια οστικής πυκνότητας  και αυξημένο κίνδυνο  καταγμάτων.

Τέλος, η γυμναστική, όπως σε όλα, βοηθάει πολύ, με το πιλάτες να κατέχει εξέχουσα θέση στη διατήρηση καλής υγείας και γερών οστών.

banner

banner1220x365