Ξηροί καρποί και εγκυμοσύνη: Πρέπει να τους καταναλώνει η μέλλουσα μητέρα;

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, από τις πρώτες ημέρες κιόλας, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό η μέλλουσα μανούλα να προσέχει τη διατροφή της να τρέφεται ισορροπημένα και να καταναλώνει ποικιλία τροφίμων, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες της σε πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες, βιταμίνες και μέταλλα.

Οι ξηροί καρποί είναι ιδιαίτερα ωφέλιμοι, μιας που αποτελούν πλούσια πηγή βιταμινών, φυτικών πρωτεϊνών, μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών. Καλό είναι φυσικά να συνυπολογίζεται και η θερμιδική τους αξία, μιας και οι ανάγκες της γυναίκας ανά τρίμηνο αλλάζουν κι έτσι δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα της υπερφαγίας ακόμη και ωφέλιμων τροφών, χωρίς λόγο για να μην πάρει βάρος. 

Οι ξηροί καρποί με κέλυφος (π.χ. αμύγδαλα), αποτελούν καλή πηγή μαγνησίου, το οποίο βοηθά στη μείωση του κινδύνου πρόωρου τοκετού, καθώς επίσης και  στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του μωρού σας. Ένα τέταρτο του  φλιτζανιού αμύγδαλα περιέχει 98 mg μαγνησίου, ενώ είναι και μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου. Τα καρύδια αποτελούν μια από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων στη φύση. Μια χούφτα καθαρισμένα καρύδια, περιέχουν 2,5 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων και αποδίδουν 185 θερμίδες.

Επίσης, σύμφωνα με μια νέα ισπανική έρευνα, οι μητέρες που ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε ξηρούς καρπούς κατά τους πρώτους τρεις μήνες της εγκυμοσύνης, έχουν αυξημένες πιθανότητες να δουν μακροπρόθεσμα νευροαναπτυξιακά οφέλη στο παιδί τους.

banner

banner1220x365