Το φαγόπυρο είναι το νέο ρύζι

Πέμπτη, 20 Αυγούστου 2020

Γνωστό και ως μαυροσίταρο, το φαγόπυρο είναι ένα είδος δημητριακού, που κερδίζει συνεχώς έδαφος στους λάτρεις της υγιεινής διατροφής. 

Η περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνη είναι ιδιαίτερα υψηλή, ενώ αποτελεί πλούσια πηγή απαραίτητων αμινοξέων. Τροφοδοτεί τον οργανισμό με βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και Κ, καθώς με διάφορα μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτοχημικά στοιχεία, όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, φλαβονοειδή κ.α.

Η θερμιδική του αξία του φαγόπυρου είναι 343 θερμίδες ανά 100γρ. Η υψηλή του περιεκτικότητα σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες διευκολύνει με φυσικό τρόπο τη κινητικότητα του εντέρου, βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης και χοληστερίνης και συμβάλλει στη μικροχλωρίδα του εντέρου.

Πρόσφατη μελέτη αποδεικνύει πως κατανάλωση 100γρ φαγόπυρου / ημέρα συσχετίζεται με χαμηλότερη ολική χοληστερόλη, χαμηλότερη LDL «κακή» χοληστερόλη και υψηλότερη HDL «καλή» χοληστερόλη.

Με τον καιρό, τα υψηλά επίπεδα του σακχάρου στο αίμα προκαλούν χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτη τύπου 2. Γι’ αυτό, η ρύθμισή του μετά τα γεύματα είναι σημαντική για τη διατήρηση της καλής υγείας. Ως καλή πηγή φυτικών ινών, το φαγόπυρο έχει χαμηλό με μέτριο γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι είναι ασφαλής η κατανάλωσή του για διαβήτη τύπου 2. Το αντίθετο μάλιστα, φαίνεται από έρευνες πως μειώνει και το σάκχαρο στο αίμα.

Τέλος, το φαγόπυρο ανακουφίζει από τα συμπτώματα της χρόνιας διάρροιας και είναι αποτελεσματικό για τη θεραπεία της δυσεντερίας. Δεν περιέχει γλουτένη, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για άτομα με στομαχικές διαταραχές.

banner

banner1220x365