Ψάρι: Η διατροφική επιλογή του καλοκαιριού

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2020

Καλοκαίρι σημαίνει ήλιος, θάλασσα και καλό φαγητό. Τι καλύτερο λοιπόν, από το να εντάξουμε στη διατροφή μας τα θρεπτικά και νόστιμα ψάρια! Γιατί όμως, τα ψάρια έχουν τόσο περίοπτη θέση στο διαιτολόγιό μας;

Τα ψάρια έχουν μεγάλη διατροφική αξία, καθώς είναι πλούσια σε φώσφορο, Ω-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες, βιταμίνη Α, Β6, Β12, D, φυλλικό οξύ, σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο και ασβέστιο.

Πιο συγκεκριμένα, όπως εξηγούν οι ειδικοί, τα ψάρια περιέχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, ισάξια με αυτή του κρέατος, με μικρότερο όμως ποσοστό κορεσμένου λίπους. Η διατροφική αξία των ψαριών πηγάζει κυρίως από το γεγονός ότι αποτελούν μια πλούσια πηγή ω-3 λιπαρών οξέων. Τα πιο λιπαρά ψάρια είναι ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί και η σαρδέλα. Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα λιπαρά που προσλαμβάνουμε από την τροφή και έχουν συσχετισθεί:

  • Με αντιφλεγμονώδη δράση
  • Με την προστασία ενάντια σε καρδιαγγειακά νοσήματα, μείωση των τριγλυκεριδίων, των αρρυθμιών
  • Με τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης ψυχικών διαταραχών όπως το άγχος και η κατάθλιψη ή περιορισμό των συμπτωμάτων τους
  • Με την προστασία από τη νόσο Alzheimer και την ενίσχυση της πνευματικής λειτουργίας
  • Με αντικαρκινική δράση, δρώντας προληπτικά ως προς την ανάπτυξη κάποιων μορφών καρκίνου όπως, ο καρκίνος του προστάτη και του λεπτού εντέρου.

Εκτός από τα ω-3 λιπαρά, τα ψάρια αποτελούν μια καλή πηγή βιταμινών Β, που είναι πολύ σημαντικές για το νευρικό μας σύστημα και την υγεία του εγκεφάλου, καθώς και βιταμινών Α και D. Η βιταμίνη Α σχετίζεται με την καλή όραση, αφού συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας των ματιών μας. Από την πλευρά της, η βιταμίνη D είναι υπεύθυνη για την καλή υγεία των οστών και των δοντιών. Ταυτόχρονα, τα μικρά ψάρια, όπως η μαρίδα και η αθερίνα αποτελούν πλούσιες πηγές ασβεστίου και φωσφόρου, μέταλλα, τα οποία, επίσης, συμβάλλουν στην υγιή ανάπτυξη δοντιών και οστών.

banner

banner1220x365