Σίδηρος: 4 συμβουλές για να ενισχύσετε την απορρόφησή του

Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2020

Ο σίδηρος παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή της αιμοσφαιρίνης, η οποία βοηθάει τα ερυθρά αιμοσφαίρια να μεταφέρουν το οξυγόνο σε όλη την έκταση του οργανισμού, επομένως γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η επάρκειά του.

H έλλειψη σιδήρου είναι ένα φαινόμενο που ταλαιπωρεί κυρίως τις γυναίκες οι οποίες διαμαρτύρονται συχνά για ξηρό δέρμα, αναίτια κόπωση και γενικευμένη ατονία. Αρρυθμία, ταχυκαρδία και άλλα προβλήματα στη λειτουργία της καρδιάς είναι αποτέλεσμα χρόνιας έλλειψης σιδήρου ή αναιμίας ενώ η  μειωμένη λήψη οξυγόνου οδηγεί μπορεί να οδηγήσει σε πρήξιμο τις αρτηρίες που καταλήγουν τους σε έντονους πονοκεφάλους. Επίσης εκτιμάται ότι μία στις τρεις γυναίκες έχουν έλλειψη σιδήρου, εξαιτίας της εμμήνου ρύσεως.

Για τη διάγνωση της έλλειψης σιδήρου πρέπει να γίνουν εξετάσεις αίματος για τον έλεγχο του αιματοκρίτη, του σιδήρου και της φεριτίνης. Για την αντιμετώπιση της κατάσταση ο γιατρός θα σας συστήσει αλλαγές στη διατροφή ενώ ενδέχεται να σας  χορηγήσει και συμπληρώματα σιδήρου.

Ακολουθούν ορισμένες πρακτικές συμβουλές για να αυξήσετε τον σίδηρο και την απορρόφησή του:

  • Τρώτε περισσότερα τρόφιμα που περιέχουν ζωικό σίδηρο όπως το συκώτι, το μοσχαρίσιο κρέας και τα αυγά.
  • Καταναλώνετε συχνότερα πηγές φυτικού σιδήρου όπως οι φακές, τα ρεβίθια, το σουσάμι, οι ξηροί καρποί και το σπανάκι.
  • Για την καλύτερη απορρόφηση του ζωικού και του φυτικού σιδήρου συνδυάζετέ τον με φρούτα και λαχανικά που περιέχουν βιταμίνη C όπως τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τα ακτινίδια και οι φράουλες.
  • Πίνετε λιγότερο καφέ, τσάι και κόκκινο κρασί επειδή δυσχεραίνουν την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

banner

banner1220x365