Light αναψυκτικά: Γιατί δεν είναι τόσο «αθώα» όσο πιστεύουμε

Πέμπτη, 03 Ιουνίου 2021

Πολλοί από εμάς καταφεύγουμε στην κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης, θεωρώντας ότι αφού δεν έχουν θερμίδες αποτελούν αυτόματα και μια «υγιεινή» επιλογή που μπορούμε χωρίς ενοχές να εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι η  διακοπή της κατανάλωσης αναψυκτικών, όλων των ειδών (διαίτης και μη) έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας:

Υιοθέτηση ενός πιο ισορροπημένου προγράμματος διατροφής: Είναι αλήθεια ότι ακόμη κι αν τα ίδια τα αναψυκτικά διαίτης δεν μας δίνουν θερμίδες, συνήθως αποτελούν συνοδευτικό για ανθυγιεινά φαγητά, οδηγώντας κατά συνέπεια στην πρόσληψη περιττών θερμίδων.

Βελτιώνεται η λειτουργία των νεφρών: Τα αναψυκτικά διαίτης έχουν συνδεθεί με αυξημένες πιθανότητες έκπτωσης της νεφρικής λειτουργίας. Η αποχή από την κατανάλωσή τους βοηθά το σώμα να απαλλαγεί από τα χημικά που περιέχουν τα αναψυκτικά και τα νεφρά μπορούν ευκολότερα να απομακρύνουν τις τοξίνες.

Υποχωρούν οι ημικρανίες: Οι χημικές ουσίες της ασπαρτάμης, του γλυκαντικού που περιέχουν τα αναψυκτικά διαίτης, έχει αποδειχτεί ότι επηρεάζουν τη χημεία του εγκεφάλου, προκαλώντας πονοκεφάλους, άγχος και αϋπνία.

Απώλεια βάρους: Οι μελέτες ανατρέπουν έναν ακόμη «μύθο» που θέλει η συστηματική κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης να μην επιδρά στο βάρος μας. Η σχετική βιβλιογραφία έχει φανερώσει ότι η συστηματική κατανάλωση light αναψυκτικών αυξάνει κατά 65% τον κίνδυνο παχυσαρκίας μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ενδυνάμωση των οστών: Αν θέλετε να διατηρήσετε την καλή υγεία των οστών σας, τότε η διακοπή της κατανάλωσης αναψυκτικών είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενδυνάμωση των οστών και τη μείωση του κινδύνου καταγμάτων.

Μειώνεται ο κίνδυνος διαβήτη: Η κατανάλωση ενός αναψυκτικού light ημερησίως, έχει συσχετιστεί με αύξηση κατά 36% του κινδύνου μεταβολικού συνδρόμου και διαβήτη, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Μινεσότα.

banner

banner1220x365